[COMUNICAT] La Federació d’Ateneus de Catalunya es fa càrrec de la gestió de la Fundació La Roda

A partir de l’1 d’agost, la Federació d’Ateneus de Catalunya es farà càrrec de la gestió de La Fundació La Roda en substitució de l’actual Patronat, que no podia fer front als compromisos econòmics de subsistència de l’entitat.

La Roda és una entitat històrica amb un important transfons social que, després de més de quaranta anys de gran activitat, l’emergència sanitària provocada per la Covid-19 va conduir a una situació crítica que, posteriorment, es va agreujar amb la pèrdua d’alguns dels seus principals projectes i l’empitjorament de la crisi econòmica. Tots aquests factors van provocar que el model de la fundació no fos sostenible a curt termini.

És per això que els gestors de La Roda han arribat a un acord amb la FAC, que té com a objectiu revertir l’actual situació econòmica per garantir la supervivència d’una emblemàtica entitat que ha tingut un paper destacat en la dinamització de la cultura popular i tradicional catalana, a més de ser un referent en la programació d’espectacles de qualitat i altres activitats consolidades orientades a infants i joves, esdevenint un model d’actuació en contra de l’exclusió social en territoris on cal treballar per la cohesió.

Els actuals gestors de La Roda han dipositat la seva confiança en la Federació d’Ateneus per fer-se càrrec del projecte, al tractar-se d’un entitat cultural que agrupa a 194 ateneus presents arreu del país i tenint en compte que el perfil de la FAC connecta completament amb el tarannà històric de La Roda, com a entitat que aposta pels territoris, per la cultura i per la llengua com a eixos vertebradors del país.

Per la seva banda, des de la Federació d’Ateneus assumim amb il·lusió el repte de treballar per tornar a posicionar La Roda com a entitat de referència del sector. L’acord permetrà a la FAC fer xarxa amb una entitat consolidada i, alhora, reforçar el perfil social de l’activitat ateneista.

• Publicat fa 08/08/2023

Rosa M Pujol

És una molt bona notícia i una bona decisió per sort de tots els wue heu intervingut en el procés. Felicitats!
    Agrair també els gestors anteriors de La Roda la rasca feta fins avui.

• Publicat fa 15/08/2023

Enrique Delgado Gutierrez

Una molt bona iniciativa , donant suport a les entitatas amb dificultat

Deixa el teu comentari