Circular sobre el control de l’horari de la jornada laboral

Circular sobre el control de l’horari de la jornada laboral

El Reial Decret–llei 8/2019, de 8 de març, de mesures urgents de protecció social i de lluita contra la precarietat laboral en la jornada de treball (publicat al BOE núm. 61, de 12 de març) incorpora l’obligació de garantir el registre diari de la jornada de tots/es els/les treballadors/es com a mesura estrella de lluita contra la precarietat laboral en la jornada de treball, aconseguint d’aquesta manera, cotitzar correctament les hores complementàries o extraordinàries que estan sense control en l’actualitat.

D’aquesta manera, s’amplia l’obligació de portar un registre horari a la majoria de treballador/es que fins ara es trobava prevista exclusivament per a les persones treballadores a temps parcial.

La guia que ha publicat el Ministeri de Treball contempla algunes excepcions. Càrrecs d’alta direcció, persones sòcies de cooperatives, autònoms/es, règim de la llar, esportistes professionals, així com personal inclòs en el règim d’artistes en espectacles públics no hauran de donar compliment a aquesta normativa. Tampoc hauran de portar un registre les persones que tinguin pactat un règim de lliure disponibilitat del temps de treball.

Fitxar consisteix en registrar l’entrada i la sortida de tots el personal amb el sistema que la patronal negociï amb les persones representants dels/de les treballadors/es i, en cas de no existir, el sistema que hagi triat l’empresari/ària per tal que les persones empleades registrin l’inici i el final de la seva jornada laboral, així com els descansos, sortides, vacances, permisos, etc. Per tant, l’empresari/ària posa el mitjà i és el/la treballador/a qui ha de portar el registre. L’empresari/ària haurà de conservar com a mínim 4 anys aquests registres.

La norma no detalla quina fórmula s’ha de fer servir per fitxar, però les més habituals són el registre manual, on els/les treballadors/es porten el registre diari d’entrades i sortides en un formulari físic; o el registre electrònic, utilitzant rellotges, ordinadors o mòbils. Existeixen moltes solucions i aplicacions per donar compliment a aquesta obligació a través de les noves tecnologies. Entre d’altres, l’aplicació www.iaccesos.com (aplicació que recomana la PIMEC) és una aplicació gratuïta que permet fitxar des d’un ordinador o des del telèfon mòbil.

Per qualsevol consulta no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres.

La circular, en PDF.

Deixa el teu comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.