Entitats: compartiu experiències al Congrés del Lleure Educatiu 

Entitats: compartiu experiències al Congrés del Lleure Educatiu 

Els ateneus tenim un paper fonamental en el lleure educatiu en el segle XXI, pel que participar activament al 3er Congrés de Lleure Educatiu és una oportunitat excel·lent per posar de relleu la tasca culturitzadora del moviment ateneístic.

Després de les dues anteriors edicions centrades en les colònies (1994), i en les perspectives de l’educació en el lleure (2007), els propers dies 16 i 17 d’octubre de 2015, el CaixaFòrum de Barcelona acollirà de nou el certamen d’abast estatal.

Amb un accent especial en la realitat catalana, i una perspectiva àmplia, per tal de poder reflexionar des de les diferents dimensions i sensibilitats sobre el lleure educatiu, o l’educació no formal.

El Congrés ofereix un espai per compartir experiències i bones pràctiques que ens permetin avançar en aquesta dimensió educativa cada vegada més reconeguda en la nostra societat. A banda dels treballs en plenaris i grupals, es recolliran experiències que puguin ser explicades directament en el Congrés o que formin part d’un recull de bones pràctiques. Així doncs, entitats, animeu-vos a compartir les vostres experiències!

Per a què?

L’objectiu prioritari és poder analitzar la contribució del lleure educatiu en el segle XXI. Pretenem reflexionar sobre el seu moment actual; recollir les aportacions pedagògiques sobre la seva importància i els valors que aporta per al creixement d’infants i joves, en les organitzacions i en la construcció social. També s’abordaran els reptes, propostes i bones pràctiques per impulsar el lleure educatiu en aquest moment de grans canvis educatius, socials, econòmics i polítics.

Per a qui?

Aquest Congrés de Lleure Educatiu s’adreça a monitors/es, caps, dirigents i tècnics, voluntaris o retribuïts, a moviments d’educació en el lleure, d’entitats educatives, socials, culturals i esportives que actuen fora de l’espai escolar (lleure) amb infants i joves amb alguna intencionalitat educativa, així com administracions públiques i empreses que actuen en el mateix àmbit.

Quins continguts?

Volem fer aquesta anàlisi a partir de les aportacions en quatre grans dimensions: personal, famílies i escola, organitzacions i cohesió social. Sense defugir de l’abordatge de qüestions controvertides i/o que necessiten d’una visió diversa i ser construïdes de manera col·lectiva.

CARTA DE PRESENTACIÓ

Aquest Congrés està organitzat conjuntament per la Fundació Pere Tarrés i Didania.